A una de les entrades (Com a casa) vam comentar com havíem fet el nostre aquàri i vam acabar dient que no sabríem
si l’entorn que vàrem crear seria l’adient o no pels nostres peixos.
Ha arribat l’hora
de saber-ho...
Tenint en compte
que ja ha passat més d’una setmana i que TOTS els nostres sis peixos estan vius
podem dir que sí, que l’ambient que vam crear és l’adequat per a ells.
A part de l’ambient
també ha estat molt important la cura que hem tingut d’aquest peixos, tant en l’alimentació
com en la higiene, és a dir, les vegades que hem fet neteja del seu aquàri.
Sabem, i com s’ha
dit anteriorment en aquest blog, tenir un animal a investigar a l’aula és molt
gratificant però el manteniment d’aquest pot ser un desavantatge pels alumnes, ja que aquest és un aspecte que agrada a pocs. A algunes de les escoles on hem
anat de pràctiques tenien peixos, i la majoria dels alumnes el que volien era
donar-los de menjar en comptes de tenir un bon manteniment de l’entorn d’aquestsanimals.
Aquest desavantatge
podria conventir-se en un avantatge per treballar la higiene a l’aula. Si
nosaltres vivim en un entorn net, sense escombraries als carrers, per què els
peixos no poden viure de la mateixa manera, nets? Aquesta seria una pregunta
per reflexionar, de dir les pròpies opinions, per debatre, etc. I també, pot
servir per a noves maneres de fer un bon manteniment dels peixos. La higiene és
un bon tema a tractar a l’aula i sobretot a Primària.
Ara que tenim tots els peixos a l'aquàri, els volem treball a fons, observant, experimentant, etc. Una de les coses que volem saber és com es relacionen entre ells i entre mascle i femella, així que el primer objectiu que ens hem proposat és saber-los diferencia i després veure com es porta a terme les relacions entre ells.
Així doncs, anem per feina!
No hay comentarios:
Publicar un comentario